روغن گیربکس، وظیفه نرم کردن، مرطوب نگه داشتن و خنک کردن جعبه دنده و چرخ دنده های خودرو را به عهده دارد و با گذشت زمان ممکن است کهنه شده و باعث خرابی بخش های مختلف خودرو شود. به همین دلیل نیاز است که در فواصل زمانی منظم تعویض شود. تعویض روغن گیربکس اتومات از آسیب دیدن گیربکس و دیگر قطعات وابسته به این بخش خودرو جلوگیری می کند همچنین گیربکس با داشتن روغن تازه، عملکرد بهتری خواهد داشت.

تعویض روغن گیربکس اتومات در مشهد

اگر برای تعویض روغن گیربکس اتومات در مشهد به دنبال تعمیرگاهی مطمئن هستید، با ما در ادامه همراه باشید تا راهنمایی تان کنیم.

روش های تعویض روغن گیربکس اتومات در مشهد

روغن گیربکس اتومات باید در کارکردهای مشخصی تعویض شود تا باعث آسیب رسانی به گیربکس ماشین نشود. در زمان تعویض روغن گیربکس، می توانید یکی از روش های دستی یا دستگاه را انتخاب کنید که پیشنهاد ما با دستگاه است چرا که در این روش، تمام روغن موجود در گیربکس خالی می شود اما در روش دستی امکان دارد مقداری از روغن کثیف داخل گیربکس باقی بماند. در بحث هزینه نیز اگر چه هزینه تعویض روغن گیربکس با استفاده از دستگاه بیشتر است اما تفاوت قیمت چندانی ندارند.

اهمیت تعویض روغن گیربکس اتومات

تمام روغن های داخل خودرو به رسیدگی و تعویض نیاز دارند و اگر در این مورد تاخیری وجود داشته باشد، قطعات خودرو به مرور دچار آسیب دیدگی می شوند. شرایط برای گیربکس هم به همین صورت است، اگر روغن داخل این قطعه کهنه باشد قدرت روان کردن چرخ دنده ها را نخواهد داشت و در نتیجه این قطعات در معرض ساییدگی و استهلاک قرار می گیرند.

اما اگر روغن گیربکس اتومات به موقع تعویض شود، مزایای زیر را به همراه خواهد داشت:

  • عملکرد گیربکس روان تر خواهد بود.
  • طول عمر قطعات موجود در گیربکس بیشتر خواهد بود.
  • درجه حرارت گیربکس کم شده و آسیبی به آن وارد نمی شود.
  • سر و صدای غیرعادی مثل زوزه کشیدن را از خودرو نمی شنوید.
  • عوض کردن دنده ها به راحتی انجام می شود .

انتخاب روغن برای تعویض روغن گیربکس اتومات

اگر شما هم از آن دسته راننده هایی هستید که بهترین نوع روغن را برای تعویض روغن گیربکس اتومات خود انتخاب می کنید، باید بگوییم بهترین تصمیم را می گیرید اما اگر فکر می کنید با روغن با کیفیت می توانید از آن برای مدت طولانی تری استفاده کنید، باید بدانید که اینطور نیست.

در واقع حتی با کیفیت ترین روغن هم یک روزی نیاز به تعویض دارد و در صورت عدم تعویض، خاصیت خود را از دست داده و تفاوتی با آب ندارد. مزیتی که روغن های گیربکس گران قیمت و با کیفیت دارند، در قدرت بیشتر روانکاری کردن قطعات گیربکس است.

نشانه های کاهش سطح روغن گیربکس اتوماتیک

با دیدن بعضی نشانه ها می توانید متوجه شوید سطح روغن گیربکس اتوماتیک کم شده است از جمله آنکه :

تعویض دنده لغزشی

اگر هنگام عوض کردن دنده ها احساس می کنید که لیز می خورند، این مشکل می تواند ناشی از کمبود روغن گیربکس باشد. لیز خوردن دنده ها ممکن است با جابجایی ناگهانی، افزایش سرعت در دقیقه و صدای ساییدن همراه باشد و باید هر چه سریع تر روغن گیربکس خودرو را تعویض کنید.

گرم شدن بیش از حد گیربکس

گرم شدن زیاده از حد روغن گیربکس به این دلیل است که گیربکس روانکاری درستی ندارد و اصطکاک بیش از حد باعث تولید گرما از سوی آن می شود. این مشکل می تواند در ادامه همراه با کم شدن قدرت خودرو و جابجایی نامنظم دهنده ها باشد. برای آنکه از گسترده شدن مشکل جلوگیری کنید، حتما روغن گیربکس را تعویض نمایید و اگر هم در حین رانندگی در جاده هستید، می توانید از خدمات در محل امداد خودرو آزمون بهره مند شوید.

تاخیر در تعویض دنده

یک علامت دیگر که می تواند نشان دهنده کم شدن سطح روغن گیربکس باشد، تاخیر در تعویض دنده است. در چنین وضعیتی، زمانی که خودرو را از حرکت به دنده عقب می زنید، ممکن است خودرو قبل از درگیر شدن کمی مکث کند و تاخیر در حرکت داشته باشد.

تعویض دنده نامنظم یا عدم تعویض دنده

هر زمان که متوجه تعویض دنده نامنظم خودروی اتوماتیک خود شدید، احتمال دهید که سطح روغن گیربکس کم شده است. همچنین اگر روغن گیربکس خیلی کم شود، خودرو اصلا نمی تواند تعویض دنده را انجام دهد زیرا برای کار کردن نیاز به روغن کاری دارد.

تعویض روغن گیربکس اتومات

آسیب های ناشی از عدم تعویض به موقع گیربکس

اگر روغن گیربکس اتومات به موقع تعویض نشود باعث چه مشکلاتی می شود؟ در ادامه این مشکلات را شرح داده ایم :

  • آسیب وارد شدن به یاتاقان ها و چرخ دنده ها
  • تعویض سخت دنده های دستی
  • افزایش دور موتور و لرزیدن دنده
  • تولید صداهای ناهنجار در زمان خلاص بودن دنده
  • داغی بیش از اندازه روغن گیربکس
  • احساس کردن بوی سوختگی

نکات خرید روغن گیربکس اتومات خوب

اگر تصمیم به تعویض روغن گیربکس خودروی اتومات خود را دارید، در این بخش شما را برای ویژگی های روغن گیربکس خوب راهنمایی می کنیم. این ویژگی ها عبارتند از:

  • ویسکوزیته روغن گیربکس

 ویسکوزیته یا گرانروی، مقاومتی است که مابعیات در برابر جاری شدن دارند. روغن گیربکس باید ویسکوزیته بالایی داشته باشد یعنی به نسبت روغن موتور کمی سفت تر باشد. دلیل آن نیز این است که گرانروی می تواند مانع از ایجاد ضربه به بخش های مختلف شود.

  • مقاومت در برابر حرارت بالا

روغن گیربکس خوب در برابر حرارت بالا مقاومت خوبی دارد.

  • تحمل فشار بالا

 یکی دیگر از ویژگی های یک روغن گیربکس اتومات خوب، تحمل فشار بالا توسط آن است. با توجه به اینکه سیستم گیربکس همواره در تحت فشار است، روغن گیربکس مرغوب باید بتواند در برابر این فشار مقاومت کند.

  • تمیز نگه داشتن قطعات داخلی

وظیفه روغن گیربکس در خودرو علاوه بر روانکاری قطعات گیربکس، تمیز نگه داشتن آنها نیز می باشد.

خدمات تعویض روغن گیربکس اتومات در مشهد

پس از تمام توضیحاتی که در این مطلب ارائه شد، لازم است مجددا تاکید کنیم که به هیچ وجه در تعویض روغن گیربکس خودروی اتومات خود تاخیر نداشته باشید و در سرویس های دوره ای خودرو هم از تعمیرکار بخواهید سطح روغن گیربکس را بررسی کند تا در وضعیت نرمالی باشد.

اگر در مشهد به دنبال تعمیرگاهی هستید که خدمات تعویض روغن گیربکس با کیفیتی داشته باشد، مرکز تخصصی امداد خودرو آزمون را به شما معرفی می کنیم. شما می توانید به صورت حضوری به تعمیرگاه امداد خودرو آزمون تشریف بیاورید و یا درخواست دریافت خدمات در محل باشید.

مرکز امداد خودرو آزمون سال ها تجربه در زمینه تعمیرات انواع خودروهای خارجی و داخلی دارد و خدمات خود را با قیمت مناسب ارائه می دهد. اگر در جاده هستید و برای خودروی شما مشکلی پیش آمده است، می توانید با این تعمیرگاه تماس بگیرید تا تعمیرکاران همراه با تجهیزات لازم سریعاً به محل شما اعزام شوند.

از دیگر خدمات این مرکز می توان به تعمیر گیربکس اتومات در مشهد اشاره کرد که با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه می شود.

هزینه خدمات تعویض روغن گیربکس اتومات در مشهد

درباره هزینه خدمات تعویض روغن گیربکس اتومات در مشهد باید بگوییم که قیمت ثابتی نیست و خودروی شما باید مورد بررسی تعمیرکار قرار بگیرد. دو عامل اصلی که در هزینه تعویض روغن گیربکس اتومات تاثیر دارند، مدل خودرو و کیفیت روغن گیربکسی است که می خواهید در خودروی خود استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در امداد خودرو مشهد آزمون با شماره 09152239514 تماس حاصل نمایید.