بهترین مکمل سوخت خودرو

سوخت تولید شده در پالایشگاه ها همگی دارای استاندارد های مربوطه برای محصولات هستند و این استاندارد ها نیز در رابطه با حداقل استفاده از آنتی اکسیدان و مواد پاک‌ کننده و همچنین کاهش اشتعال است. با توجه به برآورده کردن انتظارات توسط تولیدکنندگان، بنابراین سوخت استفاده‌ شده در تمامی وسایل نقلیه‌ ای که دارای موتور های قدیمی و مدرن هستند، باید بسیار با کیفیت و مناسب باشند. اما با این حال در بسیاری از موارد، اضافه کردن برخی مکمل های سوخت، سبب بهبود عملکرد خودرو و همچنین حذف آلاینده های مضر و کاهش سایش قطعات موتور می‌ شود.

مکمل سوخت خودرو چیست؟

مکمل های سوخت خودرو در واقع به موادی گفته می‌ شوند که با افزوده شدن به بنزین خودرو، سبب بهبود عملکرد موتور و سایر قطعات موتور می‌ شوند. این نوع افزودنی‌ ها قابل‌ استفاده برای موتور های بنزینی و دیزلی هستند و با افزوده شدن از طریق باک بنزین به سوخت خودرو، می‌ توانند سبب تمیز کردن کاربراتور ها، انژکتور ها و همچنین سوپاپ‌ های ورودی شده و جهت محافظت از سیستم سوخت در خودرو بسیار مفید واقع شوند. مکمل‌ های سوخت با کیفیت، علاوه‌ بر بهبود عملکرد موتور، سبب افزایش طول عمر موتور نیز شده و می‌ توانند آلایندگی‌ ها را نیز تا حد قابل‌ توجهی کاهش دهند. در حال‌ حاضر نیز افزودنی‌ های سوخت خودرو در انواع و کیفیت های متفاوتی در بازار عرضه می شوند و هر کدام با توجه به ویژگی‌ های خود، دارای اثرات متفاوتی بر روی عملکرد خودرو می‌ باشند.

انواع مکمل سوخت خودرو

مکمل‌ های سوخت خودرو با توجه به ویژگی و کاربرد خود دارای انواع متفاوتی هستند که از جمله مهم‌ ترین و بهترین آن‌ ها می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

مکمل سوخت شوینده

این نوع از مکمل‌ های سوخت، یکی از رایج‌ ترین افزودنی ها هستند و تحت عنوان مکمل بنزین شوینده نیز شناخته می‌ شوند. این مکمل‌ ها موادی همچون کربن و دیگر تجمعات موجود در سیستم سوخت خودرو را به‌ طور کامل پاک می‌ کنند و از این رو سبب بهبود عملکرد موتور و مصرف بهینه سوخت می‌ شوند.

مکمل سوخت شوینده انژکتور

این نوع از مکمل های سوخت، افزودنی‌ هایی هستند که کربن‌ های موجود در انژکتور را به طور کامل از بین می‌ برند. زیرا وجود کربن در مسیر عبور بنزین، می‌ تواند تأثیر بسیار منفی را بر روی عملکرد خودرو گذاشته و رانندگان می‌ توانند با استفاده از این افزودنی، بسیاری از مشکلات مصرف سوخت را از بین ببرند.

امداد خودرو در مشهد

مکمل سوخت افزایش‌ دهنده اکتان

این نوع مکمل بسیار پرکاربرد تر از سایر افزودنی‌ های سوخت خودرو است و می‌ تواند مزایای بسیار زیادی را برای عملکرد موتور خودرو داشته باشد. مکمل افزایش‌ دهنده اکتان سوخت، علاوه‌ بر ویژگی پاک‌ کنندگی، سبب عملکرد بهتر موتور و همچنین تولید آلایندگی کم‌ تر شده و احتراق خودرو را نیز بهبود می‌ بخشد.

مکمل سوخت اکسیژن‌ دار

با استفاده از این نوع مکمل سوخت خودرو، می‌ توانید تولید دود و منوکسید کربن را به حد قابل‌ توجهی کاهش دهید.

مکمل سوخت افزایش کیفیت بنزین

این نوع از مکمل‌ های سوخت، کیفیت مصرف سوخت را بسیار افزایش می‌ دهند و در دسته مکمل‌ های بسیار ارزان‌ قیمت و در دسترس می‌ باشند. این مکمل‌ ها، رسوباتی همچون کربن را از بین برده و سبب رقیق‌ تر شدن سوخت و عملکرد بهینه آن می‌ شوند.

مکمل سوخت روان‌ کننده

مکمل های سوخت روان‌ کننده جهت بهبود عملکرد اجزا و قطعات موتور استفاده می‌ شوند و گزینه‌ ای بسیار ایده‌آل برای رفع بسیاری از مشکلات موتور می‌ باشند.

مزایای استفاده از مکمل سوخت خودرو

مهم‌ ترین مزایای استفاده از مکمل‌ های سوخت خودرو عبارتند از:

  • جلوگیری از خوردگی و فرسودگی قطعات موتور خودرو
  • کمک به بهبود عملکرد موتور
  • از بین بردن رسوبات موجود در سوخت و کاهش کربن
  • افزایش کیفیت سوخت در خودرو
  • عملکرد به‌ عنوان پاک‌کننده مسیر سوخت
  • کاهش انتشار کربن و آلایندگی
  • افزایش طول عمر موتور خودرو
  • کاهش صدای موتور خودرو
  • و غیره

در پایان

امداد خودرو آزمون در مشهد، یکی از معتبرترین و شناخته‌ شده‌ ترین مراکز امداد خودرو در مشهد است و خدمات خود را با بهره‌مندی از بروزترین و مجهزترین ابزار ها و ماشین‌آلات و همچنین تعمیرکاران و تکنسین‌ های ماهر و با تجربه به‌ طور کاملاً حرفه‌ ای به رانندگان ارائه می‌ دهد. شما می‌ توانید جهت استفاده از خدمات امدادی این مجموعه، با شرکت آزمون تماس گرفته و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *